Rozvíjet kompetence dává smysl. Jaké a proč jsme si vybrali?
Petr Kikuš je v TIP IT Solutions odpovědný za dodávku projektů, rozvoj vybraných kompetencí a strategických příležitostí se stávajícími i novými obchodními partnery. Své dosavadní zkušenosti v oboru posbíral mimo jiné během šesti let v IBM, kde měl na starosti část SW portfolia pro český a slovenský trh. Je přesvědčen o tom, že je třeba dříve než kdy jindy modernizovat IT prostředí u zákazníků, kteří aktuálně čelí velkým globálním změnám ve společnosti.
Na trhu je TIP IT Solutions vnímáno spíše jako firma, co se zabývá bodyshopem. Jaká je u vás situace okolo kompetencí?
Toho jsme si vědomi a snažíme proto vnímání trhu změnit. TIP IT vzniklo skutečně jako firma, zabývající se IT bodyshoppingem, ale poslední dva roky se více zaměřujeme právě na kompetence a ucelené end-to-end dodávky, abychom dokázali zákazníkům nabízet širší portfolio služeb. Pro tento cíl jsme si vybrali následující oblasti:
- Automatizaci (zejména pak řízení procesů a obchodních / rozhodovacích pravidel),
- Integraci (od point-to-point, přes messaging (Kafka) až po API management),
- Cloud (veřejný hlavně AWS, privátní pak Openshift),
- Aplikační vývoj (včetně tématu aplikační modernizace – kdy radíme a realizujeme převod starších aplikací do nových patternů (microservices, kontejnerizace,…)
V týmu, kde je již více než 100 lidí, máme skutečné experty, o které se můžeme opřít.
Jak byste zhodnotil aktuální situaci na trhu IT v průniku s vašimi kompetencemi?
Trh je aktuálně velmi ovlivněn celkovou ekonomickou situací. Mnozí zákazníci zcela zastavují investice a vyčkávají, co se bude dále dít s trhem, nebo se snaží dokonce jen zachovat svojí existenci. My máme to štěstí, že mezi naše hlavní zákazníky patří banky. Ty jsou vzhledem k vyšším úrokovým sazbám stále v dobré finanční kondici a pokračují v rozvoji, nebo dokonce transformaci svého IT, kterou do značné míry nastartovala situace okolo koronaviru. V tomto segmentu řešíme ze zmíněných témat doslova vše. Automatizace úzce souvisí s integrací. Období korona-krize urychlilo také adopci veřejného cloudu. Zde „pomohly“ také dočasné výpadky v dodávkách HW do interní infrastruktury. Aby se aplikace daly snadno udržovat on-premise, nebo v cloudu, pomáhá pattern kontejnerizace, který zase podporuje aplikační modernizaci a vývoj. Vše je krásně spojené, a proto jsme si zvolili právě tuto sestavu kompetencí.
Proč by si měli zákazníky v těchto kompetencích vybrat spolupráci právě s vámi? V čem je TIP IT Solutions unikátní?
Máme schopnost sestavit rychle kvalitní tým pro požadovanou dodávku end-to-end, od analýzy, přes návrh, implementaci / vývoj, testing, až po následnou podporu. V týmu, kde je již více než 100 lidí, máme skutečné experty, o které se můžeme opřít. Nejsme velký korporát, a proto se dokážeme přizpůsobit podmínkám zákazníka a v neposlední řadě je to férovost a ochota bojovat, když se ne vždy všechno děje ideálně. To k tomu zkrátka patří jak na straně členů týmu, tak samotného zákazníka.
Jaké máte plány do budoucna?
Aktuálně se nacházíme na křižovatce, která nás donutila zamyslet se nad dalšími kroky. S rostoucím počtem lidí na projektech a tím vzrůstající operativě čelíme rutině, která nám ubírá kapacity na obchod a další rozvoj. Z toho důvodu posilujeme aktuálně obchodní tým tak, abychom zvládli tomuto přechodu čelit, jak nejlépe je to jen možné. Nové obchodníky hledáme tak, aby dokázali vést diskuzi i okolo kompetenčních témat, ve kterých se chceme dále zdokonalovat. Do nového roku chceme proto vstoupit ještě silnější a odhodláni čelit novým výzvám, které, mám pocit, že nás začínají bavit, i když to místy hodně bolí, ale to k tomu na konci dne také patří :-).